|
Niveau 1
|
Niveau 2
|
Niveau 3
|
Niveau 4
|
|
De student
ontwikkelt of verbetert volgens een aangereikte aanpak.
De student laat dat zien door:
|
De student
ontwikkelt of verbetert door een aanpak te selecteren of aan te passen.
De student laat dat zien door:
|
De student
ontwikkelt of verbetert door zelfstandig een aanpak op te stellen.
De student laat dat zien door:
|
De ervaren beroepsbeoefenaar ontwikkelt of verbetert zelfstandig, waarbij de situatie complex is of transfer vanuit een ander vakgebied een rol speelt.
De professional laat dat zien door:
|
A | criteria programma van eisen (PvE)
|
De criteria, waaraan het product, proces, instrument of materiaal moet voldoen (PvE), te gebruiken.
|
Waar nodig, de criteria aan te passen, waaraan het product, proces, instrument of materiaal moet voldoen (PvE).
|
De criteria op te stellen, waaraan het product, proces, instrument of material moet voldoen vanuit eisen of wensen van de opdrachtgever (PvE).
|
De criteria op te stellen waaraan het product, proces, instrument of materiaal moet voldoen in een complexe situatie, vanuit eisen of wensen van de opdrachtgever (PvE).
|
B | concepten
|
Aangereikte vakspecifieke concepten te identificeren (beoordelen of en waar ze herkenbaar zijn) in het pro- gramma van eisen.
|
Uit een aangereikte verzame- ling van vakspecifieke con- cepten een keuze te maken bij de identificatie van die concepten in het programma van eisen.
|
Zelfstandig vakspecifieke concepten te identificeren in het programma van eisen.
|
In een complexe situatie zelfstandig vakspecifieke concepten te identificeren in het programma van eisen.
|
C | parameters
|
Aangereikte vakspecifieke ontwerpparameters te selecteren waarmee het proces, product, instrument of materiaal beïnvloed kan worden.
|
Uit aangereikte vakspecifieke ontwerpparameters de meest geschikte te selecteren, waarmee het proces, product, instrument of materiaal beïnvloed kan worden.
|
De meest geschikte vakspe- cifieke ontwerpparameters te selecteren waarmee het proces, product, instrument of materiaal beïnvloed kan worden.
|
In een complexe situatie de meest geschikte vakspecifieke ontwerpparameters te selecteren, waarmee het proces, product, instrument of materiaal beïnvloed kan worden.
|
D | modellen
|
Van aangereikte vakspecifie- ke modellen te controleren of ze in overeenstemming zijn met het PvE, ze toe te passen en ze te valideren.
|
Uit aangereikte vakspecifieke modellen de geschikte te selecteren, te controleren of ze in overeenstemming zijn met het PvE, ze toe te passen en ze te valideren.
|
Zelfstandig geschikte vakspecifieke modellen te kiezen, te controleren of ze in overeenstemming zijn met het PvE, toe te passen en te valideren.
|
In een complexe situatie geschikte vakspecifieke modellen te selecteren, te controleren of ze in overeenstemming zijn met het PvE, toe te passen en te valideren.
|
E | haalbaarheid, duurzaamheid
|
Met een aangereikte me- thode de vakspecifieke haal- baarheid van het resultaat te onderzoeken.
|
De vakspecifieke haalbaar- heid en duurzaamheid van het resultaat te onderzoeken
|
De vakspecifieke en economische haalbaarheid en duurzaamheid van het resultaat te onderzoeken.
|
In een complexe situatie de vakspecifieke en economische haalbaarheid en duurzaamheid van het resultaat te onderzoeken.
|
F | grondstoffen en unit operations
|
Van de aangereikte grond- stoffen de hoeveelheid te bepalen en – zo nodig – van de unit operations de dimensies.
|
Uit aangereikte grondstoffen en unit operations de meest geschikte te selecteren, zowel kwalitatief (welke) als kwantitatief (hoeveelheid, dimensies).
|
Zelfstandig de meest geschikte grondstoffen en unit operations te selecteren, zowel kwalitatief (welke) als kwantitatief (hoeveelheid, dimensies).
|
In een complexe situatie de meest geschikte grondstoffen en unit operations te selecteren, zowel kwalitatief (welke) als kwantitatief (hoeveelheid, dimensies).
|
G | documentatie
|
De documentatie van de ont- wikkeling en het resultaat op te stellen in een aangereikt format.
|
De documentatie van de ont- wikkeling en het resultaat op te stellen volgens gedetail- leerde richtlijnen.
|
De documentatie van de ontwikkeling en het resultaat op te stellen volgens dein het werkveld geldende standaard.
|
De documentatie van de ontwikkeling en het resultaat op te stellen volgens de in het werkveld geldende standaard voor een complexe situatie.
|