Wat moet ik doen? Beroepsethiek voor in het laboratoriumonderwijs (Zaal 1.28)
Hoe maak je je studenten bewust van ethische dilemma’s in de beroepspraktijk en hoe help je ze hun standpunt te bepalen? (Competentie Zelfsturing, Handelingsindicator c: Bij beroepsmatige en ethische dilemma’s een afweging te maken en een besluit te nemen, rekening houdend met maatschappelijk geaccepteerde normen en waarden.)
Hogeschool Inholland heeft voor het laboratoriumonderwijs van Hogeschool Inholland een doorlopende leerlijn ontwikkeld voor jaar 1-2, waarin studenten stap voor stap leren beroepsethische dilemma’s te herkennen en analyseren, handelingsmogelijkheden te bedenken, en een onderbouwd standpunt te bepalen. Zij hebben casussen bedacht die aansluiten bij het onderwijs en waarin steeds een stagiair of analist met een dilemma wordt geconfronteerd. Paula van Schie zal deze leerlijn presenteren en daarna worden de deelnemers uitgenodigd om zelf een casus te bedenken die aansluit bij hun eigen onderwijs.
*Deze workshop wordt zowel in ronde 1 als ronde 2 gegeven.