CoCreatieve curriculumverbetering bij Technische Natuurkunde (Zaal 1.49)
Bij Technische Natuurkunde aan de Haagse Hogeschool in Delft wordt sinds geruime tijd gewerkt aan een curriculumverbetering, waarbij we het gehele curriculum herzien. Vanuit programmaleeruitkomsten werken we via backwards design terug naar het onderwijs in de verschillende semesters. Daarbij stellen we nieuwe, grotere modules samen voor een curriculum met meer focus en minder overladenheid. Bij dit proces worden alle belanghebbenden (docenten, studenten, lectorate, alumni en het beroepenveld) betrokken en kunnen ze meepraten, meedoen en meebeslissen. Het werken aan een dergelijk, complex, vraagstuk vergt een procesmatige aanpak waarbij het werken aan een gelijkwaardige relatie tussen de verschillende belanghebbenden van essentieel belang is.
Tijdens de workshop zal Martijn Hunter met jullie stilstaan bij wat hun procesmatige aanpak inhoudt en hoe technieken van Deep Democracy ervoor zorgen dat alle zienswijzen verkend worden en dat er duurzame beslissingen gemaakt worden waarmee alle betrokkenen het eens zijn. OPGELET: tijdens de sessie word je blootgesteld aan werkvormen die perspectiefverruimende werken en de onderlinge verbinding bevorderen.
*Let op: deze sessie wordt zowel in ronde 1 als ronde 2 gegeven.
Locatie: zaal 1.49